Spannende toren te Finsterwolde

Vandaag, vóór 09.00 uur, moeten 5 aannemers hun aanbesteding bij mij hebben ingeleverd. Op papier. Het gaat om werkzaamheden voor de toren van Finsterwolde. Deze wordt in het kader van het project Landmerken omgevormd tot ‘spannende toren’. 

Hiervoor moeten enkele aanpassingen worden uitgevoerd. Zo komt er een nieuwe trap die leidt naar de uitstap tot de omloop. En op de plaats van die uitstap komt een nieuw bordesje met een trapje zodat het makkelijker wordt om naar buiten te stappen. Om het bordesje komt vervolgens een balustrade. Er komt een verhoogde vloer op de eerste zolder. En ook nog iets spannends in de vloer van de 1e en 2e zolder. Ik ga nu niet alles verklappen: kom straks vooral zelf kijken! 
Tegelijk met de aanpassingen worden onderhoudswerkzaamheden aan de toren uitgevoerd. Veel schilderwerk, en wat herstel van voegwerk, houtwerk, vloeren en trappen. Alle werkzaamheden heb ik beschreven in een ‘bestek en voorwaarden’. Een officieel document waarop de aannemers hun aanbesteding baseren. Vragen n.a.v. dit bestek worden door mij uitgewerkt en als ‘staat van wijziging en aanvulling’ toegevoegd. Op deze manier krijgt iedere aannemer dezelfde informatie.

Als alles klaar is dan wordt de toren opengesteld voor bezoekers. Het is even een klim, maar daarna kunnen mensen genieten van een weids uitzicht.

Het is nu 08.30 uur en zojuist zijn er nog twee enveloppen op mijn bureau neergelegd. Spannende dag dus voor de aannemers en voor mij. Ook een drukke dag want nu moet ik de aanbestedingen gaan vergelijken. Kijken naar de meest gunstige prijs/kwaliteit verhouding. En het blijft daarna druk. In juni moet de toren klaar zijn…… Gaat wel lukken hoor.

Nog een plaatje om alvast in de stemming te komen

Geef een reactie

